niedziela, 27 maja 2012

Tanie podróżowanie: Couchsurfing



 Czasami nasz budżet na rozrywkę jest napięty lub nie ma go wcale ze względu na standardowe wydatki. W momencie kiedy doskwiera nam codzienność i chcemy się w jakiś ciekawy sposób rozerwać lub podróżować to doskonale sprawdzają się alternatywne rozwiązania. 

Ja w swoim życiu stosowałam dwa: doskonale znany autostop (nie jestem przekonana do tej formy, i tylko kilka razy jeździłam autostopem) oraz może trochę mniej znany Couchsurfing. To społecznościowy portal internetowy, dostępny w kilkudziesięciu językach, skupiający osoby które oferują darmowy nocleg lub towarzystwo podczas podróży po świecie. 

Na portalu zarejestrowana jestem od 2007 r., od tej pory przez mój dom przewinęło się sporo podróżników najwyższej klasy. Opowieści i spotkania z tymi niesamowitymi ludźmi mogłabym opowiadać w nieskończoność. Odwiedzili mnie Niemcy, Japończycy, Australijka, Finowie, Szwedzi, Węgrzy, Czesi, Ukraińcy, Amerykanie, Hindusi, Francuzi i Hiszpanie. Sama za darmo mieszkałam podczas swojej podróży do Szwecji i Danii a kiedy zwiedzałam Węgry towarzyszył mi naprawdę sympatyczny przewodnik dzięki, któremu nie poznałabym tego kraju tak intensywnie, ciekawie i niezapominanie. Jak odwiedzają Cię Couchsurferzy, to starasz się nie tylko zaoferować im nocleg ale również zapoznać z lokalną kuchnią (o dziwo, wszystkich zadziwiał twarożek ze szczypiorkiem ;) ). Oni w zamian przywożą prezenty, opowiadają o swojej kulturze oraz po prostu spędzają razem z nami czas.

Jak to działa?
Wystarczy założyć na portalu swój profil, gdzie uzupełniamy podstawowe informacje o sobie. Zaznaczamy opcje naszej oferty dla ewentualnych gości: wspólne zwiedzanie, nocleg oraz wyjście do kawiarni. Podczas planowania podróży wystarczy wysłać zaproszenie z określonym terminem odwiedzenia miasta – najlepiej zrobić to stosownie wcześnie by wybrany przez nas gospodarz dysponował czasem.

Weryfikacja:
Profil może stworzyć każdy Internauta, jednak najwięcej mówią o użytkownikach komentarze pozostawione przy profilu już po wizycie. Oczywiście zdarzają się nieprzyjemne spotkania kiedy Couchserfer nadużywa alkoholu albo po prostu jest nieuprzejmy – nie mamy wtedy obowiązku udzielania mu noclegu, wszystko odbywa się na zasadzie dobrowolności, jeśli nie jesteśmy zdecydowani na daną osobę, po prostu jej odmawiamy (mi się to nigdy nie zdarzyło, wszyscy moi goście byli FANTASTYCZNI!!)


Inne propozycje, których sama nie próbowałam ale może Wy coś podpowiecie w tym temacie :)

hospitalityclub.org - portal podobny do couchsurfing.org, skupia również podróżników poszukujących noclegów lub kompanów podczas zwiedzania, nie używałam tego portalu

carpooling.pl - to współczesna wersja autostopu, gdzie możemy oferować przejazdy i wykorzystać wolne miejsca w aucie by dzielić koszty podróży.

homeexchange.com - zamiana domów na wakacje, powstał nawet na ten temat film, czy to oferta dla mnie? Nieszczególnie, chyba że dysponowałabym dwoma domami ;P


XOXO
Wasza Wzorowa Pani Domu





- Decoupage
- Strzelectwo
- Haftowanie
- Modelarstwo

3 komentarze:

  1. kurcze, nigdy o tym nie słyszałam, świetna sprawa! poobserwuję jak tu takie ciekawostki! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, wspaniała przygoda i zabawa z ludźmi z całego świata, czasami nawet nie znając języka można świetnie się bawić :) Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję bardzo :) ja sama się zdziwiłam, że wyszło mi to tak, bo ani nie mam zdolności, ani cierpliwości do takiego ciapania gąbką, a tu proszę, nie jest tak źle:D

    OdpowiedzUsuń