poniedziałek, 18 czerwca 2012

Spiżarnia 2012 - Dżem truskawkowy


Sezon truskawkowy w pełni a mi w niedzielę udało się przygotować, pierwszy w życiu dżem truskawkowy :) Jestem z siebie bardzo zadowolona, gdyż wyszedł dokładnie tak jak chciałam - słodki i lekko kwaskowaty.



Przepis:
2 kg truskawek
0,5 cukru
Dżemfix 2:1

Sposób przygotowania:

1. Truskawki dokładnie umyć, oskubać z szypułek.



2. Przesypywać warstwami do miski, zasypując cukrem.


3. Zostawić na 1-2 godziny, po tym czasie pokroić, wrzucić do garnka i nastawić.

4. Zasypać Dżemfixem i wymieszać.

5. Po zagotowaniu dodać cukier i zamieszać aż do zagotowania.

6. Zdjąć z ognia, mieszać aż zniknie piana - ew. zdjąć ją z dżemu.

7. W międzyczasie wygotować i wyparzyć słoiki i pokrywki.

8. Nalać do nich dżemu i na gorąco zamknąć, odwrócić i odłożyć na ręcznik.

9. Dla pewności jeszcze pasteryzuje je w garnku z gorącą wodą - na 20 minut (zeszłoroczne kompoty, źle za pasteryzowałam i zrobiły się "gazowane")

10. Po wyjęciu z garnka osuszyć i jeszcze raz postawić do góry nogami - nie zapomnieć po ostudzeniu odwrócić ;) Ja zapomniałam i mam dżem podsunięty do samej góry i dno wygląda dosyć nieestetycznie :P

11. Przygotować etykietki jeśli chcemy datować dżemy - ja zrezygnowałam mi wyszło 6 małych słoików z czego większość będę rozdawać - w spiżarni zostają 3 dżemy.

XOXO
Wasza Wzorowa Pani Domu






- Nalewka Pomarańczowo - Cytrynowa
- Dżem wiśniowy
- Ogórki konserwowe
- Ogórki małosolne

1 komentarz: